Jak poradzić sobie z 5 najtrudniejszymi aspektami języka angielskiego

Jak poradzić sobie z 5 najtrudniejszymi aspektami języka angielskiego

Według najnowszych statystyk, od 450 milionów do miliarda ludzi na świecie posługuje się angielskim jako drugim językiem, w różnym stopniu płynnie. W rzeczywistości, na dzień dzisiejszy, jest więcej nierodzimych użytkowników języka angielskiego na świecie niż rodzimych użytkowników tego języka.

Fakt, że tak wielu ludzi mówi po angielsku i że jest on stale używany w szerokim zakresie dziedzin i działań - od turystyki po pisanie prac naukowych - doprowadził do powszechnego przekonania, że jest to język stosunkowo łatwy do nauczenia.

Ale nie dajcie się zwieść. Żaden język nie jest naprawdę "łatwy" do nauczenia, nawet angielski. W rzeczywistości, wszystkie języki są równie złożone, a wszelkie proste aspekty języka są zawsze równoważone przez bardziej wymagające i mniej intuicyjne cechy.

Jeśli chcesz mówić, pisać, czytać i rozumieć po angielsku na poziomie biegłym, musisz opanować najtrudniejsze aspekty języka angielskiego. Oto pięć najtrudniejszych cech języka angielskiego, przedstawionych wraz z praktycznymi wskazówkami, jak sobie z nimi poradzić.

1. System pisowni

Jednym z najtrudniejszych aspektów języka angielskiego jest jego system ortograficzny, który jest dość nieregularny i nieprzewidywalny. Zamiast mieć jeden do jednego korespondencji między słowem a dźwiękiem, każda kombinacja samogłosek, spółgłosek, lub samogłosek i spółgłosek może być wymawiane inaczej niż się wydaje.

Weźmy na przykład kombinację dwóch samogłosek, zwaną "dyftongiem".

Ogólnie rzecz biorąc, dyftong pisany "ou" może być wymawiany na 4 różne sposoby. Można to zaobserwować w następujących próbkach z Wskazówki dotyczące codziennego pisania:

Dźwięk /ow/ jak w "found" - w słowach takich jak "Loud", "flour", "hour", "sour".

Długi /o/ jak w "cztery " - w słowach takich jak "lać", "kurs", "sąd", "gourd", "żałoba", czwarty

Dźwięk/oo/ jak w "you" - w słowach takich jak "tour", "group", "coup".

Dźwięk/uh/ jak w "country " - w słowach takich jak "cousin", "double".

Pierwszy dźwięk z listy, pisany "ou" (a wymawiany /ow/) w tym przykładzie, jest wręcz identyczny z dźwiękiem pisanym "ow" w następujących słowach:

Growl, town, clown.

Tak więc nie tylko "ou" brzmi różnie w zależności od słowa, ale ten sam dźwięk ma wiele różnych pisowni.

Zagadkowy system pisowni języka angielskiego był przedmiotem wielu dyskusji i kpin na przestrzeni wieków, zarówno ze strony uczących się, jak i rodzimych użytkowników języka. Jedną z najlepszych reprezentacji podziału między angielską literą a angielskim dźwiękiem jest wiersz zatytułowany "The Chaos", napisany przez Gerarda Nolsta Trinité w 1922 roku.

Jak wiele wierszy, ten wiersz rymuje się. W szczególności, każda linia tego wiersza dzieli rym końcowy z linią bezpośrednio po nim, tworząc to, co nazywamy rymującymi się parami (i schemat rymów aabbccdd... i tak dalej).

Nieregularności w pisowni angielskiej sprawiają, że ten wiersz jest bardzo trudny do odczytania, ponieważ trzeba znać właściwą wymowę każdego słowa w kontekście, aby wiersz rymował się poprawnie.

Wiersz jest dość długi, więc skopiuję tu tylko kilka pierwszych wersów, aby dać Ci wyobrażenie. Ale spójrz na siebie i zobacz, czy potrafisz sprawić, by każda para wierszy rymowała się poprawnie!

CHAOS autorstwa Gerard Nolst Trinité

Najdroższa istota w stworzeniu,

Studiując angielską wymowę

Nauczę cię w mym wierszu,

Brzmi jak trup, trup, koń i jeszcze gorzej.

Będę cię, Susy, zajmował,

sprawię, że od gorąca zakręci ci się w głowie;

Łzę w oku, suknię rozerwiesz;

Dziwaku, jasnowidzu, wysłuchaj mej modlitwy.

Módl się, pociesz swojego kochającego poetę,

Spraw, by mój płaszcz wyglądał jak nowy, kochany, uszyj go!

Tylko porównaj serce, usłysz i usłysz,

"Dies and diet, lord and word".

Miecz i miecz, zatrzymaj i Brytanię

(Uważaj na to ostatnie, jak jest napisane).

Made nie ma tego dźwięku co bade,

Say-said, pay-paid, laid but plaid.

Teraz na pewno nie będę cię dręczył

Takimi słowami jak mglisty i ague,

Ale uważajcie, jak mówicie,

Powiedz: gush, bush, steak, streak, break, bleak ,

Istnieją setki innych przykładów, takich jak te powyżej, ale ilustrowanie wszystkich nieprawidłowości lub zagłębianie się w pochodzenie angielskiej pisowni nie jest celem tego artykułu. Zamiast tego, chcę dać Ci kilka szybkich, praktycznych wskazówek, jak radzić sobie z angielską ortografią.

WSKAZÓWKA 1. Słuchaj i czytaj w tym samym czasie

Podczas nauki angielskiego, ważne jest, aby słuchać i czytać tak często, jak to możliwe. Dotyczy to wszystkich poziomów, od początkującego do zaawansowanego.

Słuchanie podczas czytania jest niezwykle ważnym zadaniem, ponieważ w naturalny sposób wzmacnia więź między językiem mówionym i pisanym. Jeżeli nie słuchasz, ale głównie czytasz, nie będziesz wiedział, jak wymawiać słowa, a więc będziesz miał złą wymowę. Jeśli słuchasz, ale nie czytasz, nie będziesz wiedział, jak poprawnie przeliterować słowa. Dlatego właśnie słuchanie przy jednoczesnym czytaniu jest najbardziej efektywnym rozwiązaniem. Na szczęście stało się to niezwykle łatwe, biorąc pod uwagę niesamowitą ilość dostępnych materiałów do nauki języków obcych dla początkujących, podcastów, audiobooków czy filmów, by wymienić tylko kilka z nich.

Wyrobienie w sobie nawyku słuchania podczas czytania jest kluczową częścią dobrej nauki każdego języka. Dlatego właśnie wyrabianie tego nawyku jest głównym aspektem mojej osobistej metody nauki języków obcych, znanej jako tłumaczenie dwukierunkowe (Bidirectional Translation).

WSKAZÓWKA 2: Pisz i otrzymuj informacje zwrotne

"Słuchanie i czytanie" to pierwszy podstawowy krok w kierunku rozwijania dobrych umiejętności ortograficznych - ale to nie wystarczy. Aby zamknąć ten krąg, musisz również tworzyć i otrzymywać informacje zwrotne na temat swoich umiejętności pisania.

W dawnych czasach najlepszym sposobem na to było napisanie tekstu i otrzymanie informacji zwrotnej od nauczyciela. To podejście jest nadal aktualne, ale w ostatnich latach stało się jeszcze łatwiejsze dzięki darmowemu i łatwemu w użyciu oprogramowaniu do sprawdzania pisowni na każdym komputerze. Prawie każdy program do przetwarzania tekstów (pisania dokumentów) podkreśli na czerwono słowa, które nie zostały napisane poprawnie.

Połączenie tych dwóch prostych czynności może zdziałać cuda dla Twojej pisowni, a wszystko to bez spędzania niezliczonych godzin na próbach wymyślania, jak pisać słowa lub zapamiętywania, jak są one napisane. Pamiętaj: nauka języka jest umiejętnością, która doskonali się tylko poprzez praktykę.

2. Czasy

Kiedy w wieku trzynastu lat zdecydowałam się na naukę angielskiego z prywatnym nauczycielem, pamiętam początkową frustrację, jaką czułam, kiedy próbowałam pojąć, jak działają angielskie czasy. Niektóre z nich były trudne, ponieważ nie było bezpośredniego związku pomiędzy angielskim czasem a jego włoską wersją/odpowiednikiem, a inne miały wiele wyjątków, które utrudniały ich całkowite opanowanie.

Weźmy jako przykład czas present perfect continuous:

"Podróżowałem przez dwa miesiące".

W języku angielskim, używasz czasownika modalnego "have been" i gerund (czasownik plus "-ing"), aby wyrazić ideę, że jakiś czas minął od momentu, gdy akcja zaczęła się dziać.

Podczas gdy może to brzmieć jak druga natura dla rodowitego Anglika, nie jest to tak oczywiste dla obcokrajowców, szczególnie tych, którzy mówią językami, które nie wyrażają tego pojęcia za pomocą tej formy.

Częstym błędem popełnianym przez Włochów z tym czasem, na przykład, jest wyrażanie koncepcji poprzez niepoprawne powiedzenie:

"Podróżuję od dwóch miesięcy".

Dzieje się tak, ponieważ rodzimi użytkownicy języka włoskiego używają czasu teraźniejszego do mówienia o czymś, co zaczęło się dziać i nadal trwa. W języku włoskim mówimy:

"E' da due mesi che viaggio",

lub

"Viaggio da due mesi".

Sprawy stały się jeszcze trudniejsze, kiedy nauczyłem się czasu przeszłego ciągłego, czasu wymaganego, kiedy mówimy o czynności w przeszłości, która trwała aż do innego wydarzenia w przeszłości, jak na przykład:

" Podróżowałem już od 2 miesięcy, kiedy dostałem wiadomość o moim przyjacielu".

Jak opanowałem angielskie czasy takie jak ten? Oto dwie strategie, których możesz użyć, aby to osiągnąć w krótkim czasie.

WSKAZÓWKA 1. Ćwicz czasy, używaj ich aktywnie i otrzymuj informacje zwrotne

Chociaż doceniałam przejrzyste wyjaśnienia gramatyczne zawarte w książce do nauki angielskiego, której wtedy używałam - nie wspominając o wyjaśnieniach mojego korepetytora - to tak naprawdę zaczęłam rozumieć, jak to wszystko działa, po prostu używając czasów w rozmowie i w piśmie oraz otrzymując informacje zwrotne. Czysta teoria, w rzeczywistości, po prostu nie działa podczas nauki języka obcego.

Nie znaczy to, że wyjaśnienia gramatyczne nie są przydatne. W niektórych przypadkach były i są one niezbędne. Jednak to, co liczy się najbardziej, to sposób, w jaki ich używasz. Czytaj objaśnienia gramatyczne, które są krótkie, jasne i na temat i używaj ich głównie jako odniesienia.

Kiedy masz już podstawowe zrozumienie danego czasu, staraj się go ćwiczyć tak często, jak tylko możesz, albo poprzez rozmowy, które możesz prowadzić z partnerem językowym i które koncentrują się na czasach (np. opowiadanie historii w przeszłości), albo poprzez pisanie. Następnie uzyskaj informację zwrotną i postaraj się zrozumieć, co zrobiłeś źle. Wykorzystaj tę informację zwrotną, aby zrozumieć, jak czasy działają w praktyce, a po jakimś czasie ponownie przeczytaj wyjaśnienia gramatyczne.

Nazywam ten cykliczny proces uczenia się, ćwiczenia i ponownego uczenia się "kognitywnym kołem":

Przeczytaj proste wyjaśnienie gramatyczne > Przećwicz strukturę gramatyczną > Ponownie przeczytaj i wzmocnij strukturę gramatyczną, jednocześnie poprawiając błędy.

Proces ten jest łatwy, praktyczny, efektywny i przynosi doskonałe rezultaty. Tylko pamiętaj: Nie utknij w wyjaśnieniach gramatycznych na zbyt długo! Jak mawiał słynny węgierski poliglota Kato Lomb: "Nie ucz się języka z gramatyki, ale gramatyki z języka"!

WSKAZÓWKA 2. Używaj pomocy wizualnych, kiedy to tylko możliwe

Jednym z praktycznych narzędzi, które pomogło mi szybko i intuicyjnie zrozumieć mechanizm działania czasów, były pomoce wizualne znane jako linie czasu. Wizualna oś czasu jest bardzo prostym sposobem na zobrazowanie rozwoju akcji lub interakcji między nimi w ramach czasu.

Osie czasu są często używane podczas omawiania czasów, a wiele z nich możesz znaleźć w Internecie (lub nawet narysować własną!).

3. Polisemia i kontekst

Często zapominamy, że słowa są często złożonymi, wielopłaszczyznowymi jednostkami o więcej niż jednym znaczeniu i/lub funkcji. Jest to szczególnie prawdziwe w języku angielskim, gdzie słowa mogą mieć zaskakująco dużo różnych znaczeń i funkcji w zależności od tego, gdzie i jak są używane.

Aby pokazać Ci ten niesamowity aspekt języka angielskiego, rozważmy proste słowo, takie jak "gra".

W większości przypadków, znaczenie pojedynczego słowa jest całkowicie niejednoznaczne w izolacji. Aby określić jego zamierzone znaczenie, słowo musi być rozumiane w kontekście słów, które pojawiają się wokół niego.

Słowo "gra" jest doskonałym przykładem tej dwuznaczności.

Jeśli zapytałbym Cię, co dla Ciebie znaczy "gra", prawdopodobnie odpowiedziałbyś, że jest to "czynność wykonywana dla rozrywki lub odwrócenia uwagi", co jest najczęstszym znaczeniem tego słowa.

Ale rzeczownik "gra" może odnosić się również do innych rzeczy.

Na przykład, game może również odnosić się do "dzikich zwierząt upolowanych dla sportu lub jedzenia".

I to jest tylko rzeczownik o wielu znaczeniach. W języku angielskim istnieją nawet słowa, które mogą być używane jako rzeczowniki lub czasowniki, w zależności od kontekstu.

Weźmy na przykład słowo "opona":

Cała rzecz tires mnie

Co oznacza "cała ta sprawa mnie męczy".

Ale co z tym zdaniem:

Mój samochód ma cztery opony.

Inaczej niż w poprzednim zdaniu, tires tutaj jest teraz rzeczownikiem w liczbie mnogiej, a nie czasownikiem. Rzeczownik "opona" oznacza tutaj gumowe koła samochodu.

Tak więc, słowo "opona" w oderwaniu od kontekstu nie znaczy wiele, ale jest natychmiast zrozumiałe w swoich różnych znaczeniach, gdy jest umieszczone w kontekście.

Istnieje ogromna ilość słów takich jak to, które mogą przyjmować różne znaczenia i funkcje w obrębie danego zdania.

Podczas gdy wielorakie znaczenia angielskich słów nadają językowi zarówno bogactwo jak i elastyczność, często mogą być ciężarem dla uczących się angielskiego, którzy mają wystarczająco dużo czasu na uczenie się pojedynczych par słów i znaczeń, nie mówiąc już o wielu znaczeniach jednego słowa.

WSKAZÓWKA 1: Zawsze ucz się w kontekście

Kontekst jest najważniejszy podczas nauki nowych słów i ich wielu znaczeń i zastosowań. Nie ma lepszej drogi na skróty niż duża ekspozycja na różnorodne treści i konteksty. Im więcej wystawiasz się na język, tym bardziej prawdopodobne jest, że natkniesz się na dane słowo używane na różne sposoby, mające różne funkcje, znaczenia lub pasujące do pewnych wyrażeń. Twój mózg będzie naturalnie przyswajał, różnicował i integrował to wszystko z czasem, ekspozycją i praktyką:

WSKAZÓWKA 2. Bądź ciekawy i szukaj wielu znaczeń

Kiedy znajdziesz jakieś słowo w danym kontekście, nie zadowalaj się jego prostym znaczeniem w tym kontekście, ale spróbuj również zbadać jego możliwe znaczenia w innych kontekstach lub zdaniach.

Pod tym względem, wiele słowników online (i offline) dostarcza wielu przykładów, zdań i różnych znaczeń i funkcji danego słowa. Nigdy nie bierz rzeczy za pewnik i nie zadowalaj się pierwszą rzeczą, którą widzisz.

Tak więc, jeśli Włoch natknie się na zdanie, w którym "game" nie jest używane w potocznym znaczeniu, na przykład:

"Od jedzenia dziczyzny można się rozchorować".

Obowiązkowy uczący się nie przyjmie za pewnik, że "game" ma jedno i tylko jedno znaczenie, ale postara się zrozumieć, co "game" oznacza w tym konkretnym kontekście. Ponadto, kiedy poszuka tego słowa w słowniku, poświęci trochę czasu na zbadanie innych możliwych znaczeń słowa "gra".

Na tej stronie, istnieje zalew znaczeń i wyrażeń, w których proste słowo "gra" może być używane, jak w:

Co jeśli ktoś zapyta cię "Are yougame"? Albo jeśli ktoś powie "He is at the top of hisgame". "To jest fair game", "To jest game-changer", albo nawet "On wie jak graćw tę grę"?

Wszystkie te wyrażenia są bardzo powszechne dla rodowitego Anglika i jeśli chcesz opanować angielski tak jak rodowici Anglicy, musisz znać, rozumieć i nauczyć się używać tych terminów i zwrotów w kontekście.

Wystawienie się na dużą ilość pisanego i mówionego języka angielskiego oraz rozwijanie ciekawości słów i ich znaczeń jest kluczem do rozwoju mistrzostwa w tym wzbogacającym, ale wymagającym aspekcie języka angielskiego.

4. Czasowniki frazowe

Jedną z rzeczy, która najbardziej mnie przeraziła, kiedy zacząłem uczyć się angielskiego, były te dziwne wielowyrazowe czasowniki znane jako "phrasal verbs". Było ich tak wiele, a ja uważałem je za tak mylące, że kupiłem całą książkę pełną list z nimi, aby pomóc mi w nauce.

Czasowniki frazowe są, mówiąc prosto, kombinacją słowa i przysłówka, czasownika i przyimka , lub nawet słowa i przysłówka i propozycji, które działają jako jedno słowo czasownika.

Tylko po to, aby dać Ci przykład, możesz użyć czasownika "put" w połączeniu z "up" i "up with", tworząc czasowniki o bardzo różnych znaczeniach:

"To put up" - gościć w swoim domu lub innym miejscu zakwaterowania przez pewien okres czasu.

"To put up with" - tolerować, wytrzymywać.

Teraz, czasowniki frazowe są podchwytliwe na kilka sposobów.

Po pierwsze, znaczenie oryginalnego czasownika często różni się dość znacznie od czasownika frazowego, który możesz z nim zbudować.

Na przykład "to put" normalnie oznacza, że umieszczasz coś gdzieś, umieszczasz obiekt w jakimś miejscu.

Ale "to put up with" oznacza "tolerować", co ma zupełnie inne znaczenie.

Inną trudną częścią czasowników frazowych jest to, że ten sam czasownik frazowy może mieć wiele znaczeń, na przykład "pass out" może oznaczać zarówno "zemdleć" jak i "rozłożyć coś".

"W pokoju było za gorąco i ona zemdlała.”

"The teacher was zemdlał test"

Teraz, czasowniki frazowe są bardzo powszechne w języku formalnym, ale są jeszcze bardziej rozpowszechnione w nieformalnych odmianach języka angielskiego. Tak więc, uczący się, który chce opanować nieformalny angielski, musi zrozumieć i nauczyć się używać najbardziej powszechnych czasowników frazowych.

WSKAZÓWKA 1. Ucz się w kontekście

Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby nauczyć się czasowników frazowych i sposobu ich użycia jest, po raz kolejny, uczenie się ich w kontekście. Ponieważ czasowniki frazowe są szczególnie powszechne w języku potocznym, upewnij się, że jesteś narażony na wiele treści, w których ludzie wchodzą w interakcje ze sobą w życiu codziennym, używając w ten sposób języka potocznego.

Świetnym sposobem na naukę czasowników frazowych jest na przykład oglądanie filmów lub seriali telewizyjnych i zapisywanie zdań, w których one występują, na kartce papieru lub - jeszcze lepiej - w notatniku.

WSKAZÓWKA 2. Skup się na czasownikach frazowych, które są dla Ciebie interesujące i użyteczne

Nie ma wątpliwości, że istnieje wiele czasowników frazowych i że są one używane bardzo często w życiu codziennym. Jednak nie wszystkie z nich są tak samo ważne lub tak samo używane. Tak więc, podczas gdy książka specjalnie poświęcona czasownikom frazowym może być dobrym punktem odniesienia, nie jest ona dobrym punktem wyjścia.

Innymi słowy, powinieneś unikać błędu polegającego na próbie zrozumienia i zapamiętania wszystkich czasowników frazowych w sposób mechaniczny, ponieważ większość z nich nie będzie interesująca, użyteczna lub ogólnie powszechna.

W połączeniu z WSKAZÓWKĄ 1, wystawiaj się jak najczęściej na kontakt z językiem codziennym (używając dowolnego rodzaju materiałów rodzimych, takich jak książki, filmy i muzyka). Kiedy natkniesz się na czasownik frazowy, który jest dla Ciebie szczególnie użyteczny lub interesujący, zapisz go i poszukaj więcej przykładów w Internecie.

5. Rozmiar angielskiego leksykonu

Rozmiar angielskiego leksykonu (to jest, całkowite słownictwo języka) jest ogromny i ciągle rośnie. Jest ku temu wiele powodów.

Angielski - podobnie jak wiele innych języków - zawiera ogromną różnorodność słów zapożyczonych z innych języków. W przeważającej części słowa te pochodzą z łaciny, greki i języków germańskich. Co więcej, język angielski osiągnął status języka globalnego, a więc stale przyswaja nowe słowa z innych języków, w dużej mierze dzięki rozwojowi Internetu.

Skupmy się na różnych formach , jakie mogą mieć angielskie rzeczowniki i czasowniki pochodzące z greckich, łacińskich i niemieckich korzeni.

Na przykład, w języku angielskim odróżnia się mięso, które się je, od zwierzęcia, z którego pochodzi (co nie zdarza się w innych językach). Słowa "mięso" generalnie pochodzą z francuskich lub łacińskich korzeni, podczas gdy słowa "zwierzę" są typowo germańskie.

Jesz "wieprzowinę" (korzeń łaciński), która pochodzi od "świni" (korzeń germański)

Jesz "wołowinę" (korzeń łaciński), która pochodzi od "krowy" (korzeń germański)

Zjawisko to występuje nie tylko w rzeczownikach, ale również w czasownikach.

W języku angielskim często istnieje wiele możliwych czasowników do opisania tej samej czynności. Bardziej formalny sposób opisania czynności często używa czasownika z korzeniem łacińskim, podczas gdy mniej formalny sposób używa korzenia germańskiego lub podobnego czasownika frazowego.

Na przykład możesz powiedzieć:

"I had my spleen removed" lub "I had my spleen taken out".

Kilka innych przykładów germańsko-łacińskiego słownictwa równoległego można znaleźć w poniższej tabeli:

POCHODZENIE GERMAŃSKIE POCHODZENIE ŁACIŃSKIE
Kształt Forma
Nieśmiały Nieśmiały
Śpiący Uśpiony
Język Język
Wypowiedz Wymów
Uważny Czujny
Znaczący Ważne
Życzenie Pragnienie

Ale złożoność słownictwa nie ogranicza się tylko do różnego pochodzenia słów.

Przyjrzyjmy się niektórym wyrażeniom związanym z grupami zwierząt:

Możesz zobaczyć mordę wron latającą w powietrzu, dumę lwów grasujących na Sawannie, szkołę ryb pływającą w stawie, strąk delfinów skaczących w oceanie, wspomnienie słoni spokojnie pasących się razem, sforę psów (lub wilków) polujących - a to tylko po to, by wymienić kilka z nich!

Powyższe to tylko kilka przykładów na to, jak bogate i złożone jest słownictwo w języku angielskim.

WSKAZÓWKA 1. Skup się na słownictwie, które jest dla Ciebie najważniejsze

Niektórzy ludzie mają obsesję na punkcie znajomości każdego możliwego słowa w danym języku. Chcę jednak podkreślić, że w języku chodzi o używanie i komunikację, a nie o perfekcję.

Język angielski ma ponad milion słów, więc dlaczego i jak te wszystkie słowa mogą być dla Ciebie przydatne i interesujące w życiu? To, na czym musisz się skupić, to słowa, które mają największe znaczenie dla Ciebie i Twojego życia.

Robisz to, po raz kolejny, po prostu wystawiając się na działanie języka. Upewnij się, że korzystasz z treści, które Cię interesują. Innymi słowy, czytaj treści, które lubisz, zaznaczaj i sprawdzaj słowa, które są dla Ciebie interesujące i istotne . Zbuduj solidne podstawy swojego słownictwa i rozszerzaj je. Unikaj robienia listy każdego słowa, które napotkasz i staraj się je zapamiętać na długo. Ucz się dynamicznie z kontekstu.

WSKAZÓWKA 2. Czytaj dużo i intensywnie

Czytanie przybiera wiele form. Zawsze powtarzam, że najlepszym sposobem na przyswojenie nowego słownictwa jest czytanie. I jest wiele sposobów czytania, które mogą przynieść Ci korzyści, w zależności od Twojego nastroju, energii umysłowej, czasu poświęconego na zadanie i poziomu językowego.

Dwie główne formy czytania są nazywane czytaniem intensywnym i czytaniem ekstensywnym. Jeśli jesteś poza poziomem początkującym nauki angielskiego, kombinacja tych dwóch technik wykonywanych codziennie może zdziałać cuda, aby poprawić i szybko rozszerzyć swoje słownictwo do sfery mniej powszechnych słów.

Wnioski

Każdy język jest złożonym systemem. Postrzegana trudność w nauce języka jest głównie określona przez to, jak bardzo niektóre części nowego języka różnią się od części języka, który już znasz (zazwyczaj jest to Twój język ojczysty).

Język angielski posiada pewne specyficzne aspekty, które są obce dla ogromnej liczby języków. W tym artykule zobaczyłeś właśnie kilka trudnych cech języka angielskiego i jak sobie z nimi poradzić w naturalny i efektywny sposób.

Ze względu na zwięzłość, przedstawiłem Ci dzisiaj tylko kilka z nich. Istnieje jednak wiele innych, takich jak przyimki, partykuły , akcenty, pisanie akademickie i fałszywe kognaty, nie wspominając już o niezliczonych osobliwych cechach angielskiej fonetyki.

Natalia Popiela

Redakcja filotext.com.pl

kontakt@filotext.com.pl